Facebook’ta Paylaş
Paylaş







Kaydol Kazan
Sayfa Gösterimi
Free Counter


Call of Duty 6 - Call of Duty: Modern Warfare 2 [PC] [2DVD] [Torrent]

Önceki başlık Sonraki başlık Aşağa gitmek

vcbfdghdf Call of Duty 6 - Call of Duty: Modern Warfare 2 [PC] [2DVD] [Torrent]

Mesaj tarafından Karaşimşek Bir Cuma Mayıs 28, 2010 5:34 pm






BOYUT: 11.1 GB in 156 files

SİSTEM GEREKSİNİMLERİ:

İşletim sistemi: XP / Windows Vista / Windows 7
İşlemci: AMD 64 3200+ veya Intel Pentium 4 3.0GHz ya da daha iyisi
RAM: 512MB RAM (XP) / 1GB RAM (Vista)
Ekran kartı: Shader 3.0 veya daha iyisi 256MB Nvidia GeForce 6600GT /
ATI Radeon 1600XT ya da daha iyisi
Sabit Disk alanı: 16GB


Sınırsız heyacan ve aksiyonun yaşandığı oyun

Oyuna ilk girdiğimizda hemen iki farklı modun yer aldığı gözümüze
çarpıyor. Oyunun ana hikayesini oluşturan “Compaing” ve daha çok
arkadaşlarıyla online co-op modunu sevenler için oluşturulmuş “Special
Forces”.
Hemen “Compaign” yani hikaye kısmına dalarak, oyuna başlıyoruz.
Klasika yine devam etmiş ve oyun yüklenirken, bölüm hakkında bilgi veren
videolar baştaki yerini almış.

Oyuna ilk olarak Afganistan’ın çöllerinde başlıyoruz. Her oyunda
olduğu gibi “Training”, daha çok oyuna yeni olanlar için düşünülmüş.
Kısa bir alıştırmanın ardından silahlanıp savaşmaya gidiyoruz.
Dünün düşmanları, bugünün askerleri
Oyun, önceki oyunu olan Modern Warfare’nin bıraktığı yerden devam
ediyor. Politik istikrarsızlık yüzünden doğabilecek olayları ve bu
olayların verdiği zararları konu alıyor.

Oyunun süresi pek tatmin edici değil ancak, iki farklı mod olduğu
için normal karşılanabilecek bir durum. Atmosfer olarak son derece
müthiş bir ortama sahip Modern Warfare 2. Bir asker olarak durumun ne
kadar ciddi ve tehlikeli olduğunu anlamak hiç de zor değil. Çok fazla
ara sahne yok oyunda. Hatta hiç yok. Her zaman kontrol bizde oluyor,
bazen bir arabanın içerisinde, bazen bir helikopterin tepesinde. Ancak
etrafı seyre dalmayın, yoksa soluğunuzu acımadan keserler.
Grafik ve animasyon bakımından oyun alınabilecek en yüksek puanı
hakediyor. Ortamlardaki nesneler son derece güzelce modellenmiş.
Arkaplanlar dahi üç boyutlu modellerden oluşuyor. Çok nadiren iki
boyutlu arkaplanlara rastlasak da bu durum emin olun rahatsız etmiyor.
Sesler bir o kadar müthiş. Ancak bunları yazının ilerisinde ayrı bir
başlık altında daha da ayrıntılı görebilirsiniz.

Buraya daha önce gelmiş gibiyim: Dejavu

Mekan olarak çok çeşitli bir oyun karşınızda duruyor. Karından tutun
da denizine kadar, çok sayıda ortam var. Mekanların çeşitliliği sizi
endişelenmesin. Ayrı mekanlar olsalar da hepsi aynı kalitede ve ustaca
kurgulanmış, modellenmiş.

Oyunda ara sahnelerin olmadığını söylemiştim. Fakat bazı sahneler var
ki, oyuna bağlanmanızı sağlıyorlar. Tıpkı aksiyon dolu bir filmin
başrol oyuncusu gibi hissediyorsunuz kendinizi. Ara sahnelerin yerini,
yine etkileşimli sahneler almış. Belki de oyunun güzel özelliklerinden
birisi.
Asker! Canın su çektiyse, eline bir avuç kar al. Ancak canına
susama!

Belki de oyunda en çok karlı bölüm, yani Rusya’da gerçekleşen görevler
ilginizi çekti. İnsanın içini açan bembeyaz bir pamuk yığını. Fazla
mermi sıkarsanız, kana bulayabilirsiniz.

Oyunun bu soğuk bölümü, sizi orada hissettirmek için heşey planlanmış
bir komplo gibi. Artık soğuktan sakalları ve saçları don tutmuş yüzbaşı
MacTavish ile aksiyonun diz boyunu geçtiği çatışmalar ve planlar
gerçekleştireceksiniz.
Diğer birçok oyunda olduğu gibi, bu oyunda yapay zeka çok kaliteli.
Yanınızdaki adam odun gibi yanımızda dolaşmıyor. Size emir veriyor:”Sen
soldakini,ben sağdakini.3,2,1..”. Çok az İngilizce’ye sahip olmanız
gerecek bu bölümlerde. Size soldakini dediyse, gidip sağdakini vurmayın.


Hazır yapay zekaya giriş yapmışken, karşımızdaki elemanları da bir
yoklayalım. Oyun boyunca yapay zekanın takıldığı tek bir olay yaşadım.
Ona da şans veriyorum birazcık. Yok yok, en iyisi bunu da normal bir
zeka olarak değerlendirelim. Düşmanlarımızın zekası çok kuvvetli, yeri
geldiğinde “Einsttein”‘ın torunlarınla savaşıyorum hissettim kendimi. . Siz bir odadayken, sizi oradan çabuk
çıkarmak için herşey deniyorlar. Bomba atıyorlar, mermi yağdırıyorlar.
Çıkmazsanız son çare olarak ses bombaı atıp, odaya dalıyorlar. . Etrafa ne kadar ateş etseniz de kurtulma
şansınız pek kalmıyor.
Bu kendini zeki sanan (ama öyle ) düşmanlarımız gerçekten çok çakal. Kapalı
bir kapıyı azcık açarak, sizi tarayabiliyorlar. Siz sadece bir silahın
size doğru çevrilmiş olabileceğini görüyorsunuz.
Biz diğer bölümleri ayarlarken sen biraz rahatla asker!
Size Makharov’dan bahsetmedim dimi. Makarov ilk oyunda ele
geçirdiğimiz Zakhaev’ın eski ortağı. Son derece pisko,iğrenç biri. Bu
Makarov dediğimiz adam boyuna posuna bakmamış gitmiş Rusya’da güç
santrallerinden birini ele geçirmiş. Tabiki dünyadaki her konuda sözü
geçen ulusal güçler, bu adamın ölmesi emrini çıkarmış. Bordo
berelilerimizden iyi olmasın, dünyanın seçkin askerlerin oluşturduğu
“Task Force 141″ de biz de yerimizi alarak, Rusya’ya doğru yolumuzu
alıyoruz.

Oyunun bu bölümü, sanki sadece strest atmak için oluşturulmuş bir bölüm.
Bir havaalanında Makarov’un adamlarından biriyiz ve ortalığı dumana
katıyoruz. Genç,yaşlı ve çocuk demeden, işaret parmağımızı MG3 ‘ün
tetiğinden çekmiyoruz. Ortalığı toz dumana katarken, polisler de olayı
hemen duymuş ve güya bize engel olmaya gelmişler.
Ancak artık çok geçti :p ;

Onu bana ver yoksa savaşmam
Çeşitlilik demiştik ya. Aynı şey işte burada da geçerli, yani silah ve
nesnelerde. Birçok silahtan birini seçebileceğimiz gibi ikisini de
seçebiliriz. Çok mu saçma oldu bu cümle sanki . Şaka ve anlatım bozukluğu bir yana,
silahlar ve cephaneler çeşitli. Üzerimizde iki adet silah
taşıyabiliyoruz, ikisi de ağır makineli olabiliyor. Yanımızda her zaman
6-7 tane el bombası ve yine aynı sayıda ses bombası bulunuyor.
Silah çeşitli olunca, düşmanlarımız tek tip mi olacak? Açıkcası hiç
dikkatimi çekmedi. Evet hepsi birbirinin klonu değil, ancak gidip de yüz
profillerine yakından bakmadım.
Kimi zaman sessiz olmamız gereken oyunda, kimi zaman mermilerin
arasında nereye dönmeniz gerektiğini dahi zor düşünüyorsunuz. Sessiz
olma seçini oyunda size bırakılmış, yani bu oyuna girerken bir seçenekle
size sorulmuyor. Fakat oyun içinde yaptığınız bir hata, onlar düşmanın
size hoşgeldin demeye gelmesine sebep olabilir.

Oyunda mermi sıkıntısı çekmiyorsunuz kesinlikle. Çok nadiren de olsa ,
boş kovanlı bir makinelinin tetiğine basma şansınız var. Bitme
olasılığına karşın, biz yine de önlemimizi alalım. Her savaş ortamında
cephanelerin doldurulabileceği yerler oluyor. “F” tuşu ile el bombası
dahil, bütün cephaneliğinizi doldurabiliyorsunuz.
Savaş ortamını belki de en iyi yansıtan oyun, bu oyun. Arkadaşlarını
kurtarmaya çalışan cengaverler, bize son jarjörünü vererek vurulan asker
gibi birçok olaya tanık olabilirsiniz.
Şunu da belirtmek gerek, vurduğunuz düşmanlar eğer hafif hasar
aldıysa, örneğin bacağından vurulmak gibi, savaşmayı bırakmıyorlar.
Yerde de olsalar kemerinden çıkardığı Desert Eagle model silahını size
savuşturmaya devam ediyor.
Corei7 oğlum bu dizüstü
Bölüm gereği, Modern Warfare 2′de özel nesneler bulunabiliyor. Savaşın
tam ortasında dizüstünüzü açıp Modern Warfare 2 oynayacak haliniz yok . “4″ tuşuyla aktif ettiğimiz
dizüstümüzden, gerekli koordinatları belirlemek üzere özel bir görünüm
moduna giriyorsunuz. Farenin sol tuşuna basılı tutarak uydu sistemlerini
kullanan özel bir güvenlik ağına erişip, füzeleri gönderiyorsunuz.
Telsizden size ne kadarı etkisiz hale geldi, bildirimler geliyor.

Sanırım ecelim geldi arkadaş, hakkınızı helal edin
Modern Warfare 2 önceki oyuları gibi, medikit veya canımızı arttıran
objelerden uzak. Çok büyük hasar aldığınız zaman oyun uyarı
görüntülüyor. Eğer bir köşeye çekilip, dinlenmezseniz gelen bir başka
mermiyle ecelin temiz ellerinde bulabiliyorsunuz kendinizi. Aynı zamanda
takım arkadaşlarınız ölümsüz denilecek süper kahramanlardan. Ne zaman
görsem yerlerde yatıyorlar, ama bir türlü ölmüyorlar. Bu olarak bütün karakterler için geçerli
değil. Price, MacTavish gibi rütbesi üstün kişilerin sorunu. Kısacası o
bölümü onunla bitirmek zorudasınız ve bitiriyorsunuz.
Sizinle birlikte çarpışan diğer askerler, karşınızdaki düşmanlar gibi
kolayca yere serilebiliyor. Zaten sizin silahınızdan çıkan mermiler,
takım arkadaşınıza istabet ettiğinde hasar alabiliyor ve ölebiliyorlar.
“Check your fire!!” diye yırtınmalarını duyabilirsiniz.
Bazı zaman geliyor ki, karşınızdaki düşman mı, yoksa sizin takım
arkadaşınız mı belli olmuyor. Tamam, bizden biriyse üstünde yeşil
yazıyla ismi çıkıyor ancak, onun çıkmasını beklemeyecek kadar hızlı bir
reflekse sahip oyuncular için son derece riskli bir durum. Ben
bekliyordum valla, ateş ederse uçuruyordum kafasını.

Patlamalar ve çevre ile etkileşim
Oyunun belki de kalitesini düşüren bir etmen. Modern Warfare 2 gibi bir
oyun yapıyorsun, ama adam akıllı bir patlama bile oluşturamıyorsun. Çok
şey istemiyoruz. GTA IV mesela, cidden müthiş bir patlama efekt ve
animasyonuna sahip. COD Modern Warfare 2, bu konuda beni gerçekten hayal
kırıklığına uğrattı desem yeridir.

Aynı şekilde, çevre ile etkileşimde bulunma durumu da söz konusu
değil. İlk bölümlerde duvarların patlaması, tuğlaların dağılması söz
konusu. Ancak bunun bir sınırı var. Örneğin, “Stranglehold” gibi eski
bir yapım bile , bu etileşim ve patlamalarda üstün. Modern Warfare 2 de
de araçlar patlıyor, camlar kırılıyor. Buna bir lafımız yok,olamaz da.
Ancak biraz daha başarılı bir fizik olayı, oyunu daha da üst seviyeler
götürür.

Ama yine de bu bir savaş simulasyonu ve bu “Call of Duty Modern
Warfare 2″. Oyunun en ince detayı buydu.
Şu lanet köpeklerden nefret ediyorum
Önceki oyunumuzda çok fazla canımızı sıkan ve aksiyon dolu anlar
yaşamamızı sağlayan köpekler nedense bu oyunda çok fazla ön planda
değil. Oyunu bitirmeme kadar yaklaşık olarak 5 köpeği öldürüm. Belki de
yapımcılar olayı abartmak istememişlerdir.
İkinci oyunumuzda köpek bizi al aşağı ettiği zaman, karakterimiz bu
sefer biraz daha kibar, kökten çözüm olarak boynunu kırıyor hayvanın.
Yarın öbür gün hayvana duyulan sevgi dernekleri, eylem yaparlarsa
şaşırmayın.
Price’a sor bi bakim, okey miymiş
Suların ortasında geçen bölümde, rehineleri kurtarmak için
görevlisiniz. “Breach” yani güzel Türkçe’mizde kırmak fiili. Kapılara
yerleştirdiğimiz yakın derecede patlayıcı kitiyle kapıları patlatıyor ve
“Bullet-time” diye adlandırığımız, zamanı yavaşlatma moduna giriyor. O
zarf içinde içeride bulunan düşmanları etkisiz hale getirmeniz
gerekecek. Ancak rehinelerden birini vurduğunuzda veya rehine
yaralandığında görev başarısız oluyor, sil baştan başlıyorsunuz.

Çoğu bölümde sayıca fazla olarak ortama giriyoruz ve görevleri
yapmaya çalışıyoruz. Oyun sırasında alttaki yazıları dahi okumama
lüksüne sahip olabilirsiniz, bu da oyunun heyecanı olsa gerek. Bazen
oyuna öyle bir dahil oluyorsunuz ki, yazıları okumama nedeniz bu.
Kişisel görev oyunda yok. Yani her bir görevi en az bir takım
arkadaşınız yapmak zorundasınız. Bu da takıma olan güveninizi yüksek
tutmanız demektir. Arkadaşlarınıza güvenebilirsiniz. Gerçekten normal
bir oyuncu gibi çetince savaşıyorlar.
Oyunun başında da söylediğim gibi, oyunda yer alan askeri araç ve
helikopterlere binilemiyor. Bölüm sonlarında veya başlangıçlarında
aracın içinde olabiliyorsunuz. Yeri geldiği zaman, mermilerden
kaçıyorsunuz yeri geldiği zaman mermiler sizden kaçıyor. Yani görev
gereği helikopter ve askeri araçlara biniyorsunuz, bunların dışında
normal bir şekilde binilmiyor.

Modern Warfare 2, senaryo bakımından da bir o kadar kaliteli bir
oyun. Oyunda kendinizi tıpkı bir asker gibi hissediyorsunuz, bunu
yapmayı çok iyi başarmış Warfare 2. Bazen, hedefe ulaşırken sorun
yaşıyorsunuz ve başka yollar aramaya çalışıyorsunuz. Bu sırada takım
arkadaşlarınız, canla başla “Oradan hemen çık, acele et!” gibi
kelimelerle sizi daha da heyecanlandırıyor. Oradan oraya atlayarak, bir
helikoptere veya araca ulaşmaya çalışıyorsunuz. Heyacanı doyasıya
yaşıyorsunuz kısaca.
Grafikler ve animasyonlar
Oyunun grafiklerine denilecek bir laf yok, söyleyenin de dilini
kopartırım. .Son derece başarılı bir şekilde
modellenmiş karakterler, karlı bölümlerde de ortama ayak uyduruyor. Don
görüntüsü oluşan elbise ve silahlarınız ve hatta kaşınız,saçınız…
Objeler genellikle hasar alıyor. Karakterlerin animasyonları , savaş
anında daha da etkili olmayı başarıyor. Animasyonlar kısaca müthiş. Aynı
şekilde çevrenin detaylandırması göz alıcı. Başlarda da söylediğim
gibi, arkaplanlarda bile çoğu zaman 3 boyutlu objeler görüyorsunuz. Bazı
bölümlerde bu alışkanlıklar bozulsa da, yine de göz zevkinizi kör
etmiyor.

Her bölüm sanki farklı bir oyun gibi. Gölgelendirmeler ve
ışıklandırmalar da bir o kadar şahane. Son görevlerde yağmaya başlayan
yağmurla, parlaklığın ve yansımaların oyuna kattığı gerçekçilik göz ardı
edilemez. Düşmanlarınız ölürken kullanılan animasyonlar, düşmanızı
vurduğunuz bölgeye göre değişiklik gösterebiliyor.
Grafiği tamamlayan en büyük etmen atmosferdir. Modern Warfare 2 ‘de
atmosferi tanımlamak imkansız. Öyle başarılı bir atmosfer yaratmışlar
ki, etkilenmemek elde değil.

Denizin ön planda olduğu bölümlerde, gerçekçilik güzel bir şekilde
işlenmiş. Denizin yansımaları, mermilerin suyu delişi gibi ince
detaylara da yer verilmiş.

Modern Warfare 2, grafiksel anlamda rakiplerinin çok ilerisinde, en
kısa tanımıyla budur.
Ses ve müzikler
Oyunda hareketli müzik yok. Daha çok dramatik müziklere yer verilmiş.
Çünkü Warfare 2, dramatik olayların yaşandığı bir oyun. Müzikler, benim
hoşuma gitti. Yaşanılan olaylara göre son derece uygun müzikler
hazırlanmış.
Ses, oyunun albenisi. Karakter seslendirmeleri, patlama sesleri ve
mermilerin oluşturduğu yankı ciddi bir şekilde mükemmel.
-ALINTI-







______________________________________________________________________________________________










avatar
Karaşimşek
Admin
Admin

Mesaj Sayısı : 274
Rep Gücü : 820
Başarı : 1
Kayıt tarihi : 20/05/10
Yaş : 26
Cinsiyet : Erkek
Tarayıcı : Firefox

Kullanıcı profilini gör http://fulloyunindir.forum.st

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Önceki başlık Sonraki başlık Sayfa başına dön


 
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz