Facebook’ta Paylaş
Paylaş
Similar topics







    Kaydol Kazan
    Sayfa Gösterimi
    Free Counter


    Metal Gear Solid 1-2 - Boxset Full Game

    Aşağa gitmek

    default Metal Gear Solid 1-2 - Boxset Full Game

    Mesaj tarafından Karaşimşek Bir Perş. Haz. 03, 2010 8:29 pm





    Sürüm Adı____ :
    Metal Gear Solid
    Crack______: hotfile.com Metal.Gear.Solid.Crack.Hitman.www.divxup.com.rar.html
    Serial____: ----/----/----/----
    Dosya Türü_____: Sanal Sürücü
    Part Sayısı_____: 4 (200 MB)



    Sonunda
    başarılı diyebileceğimiz başarılı bir oyun daha çıktı. "Uyarlama"
    demekle oldukça popüler bir PlayStation (PSX) oyununun PC"ye
    uyarlanmışını kastediyorum. Metal Gear Solid bundan yaklaşık üç yıl önce
    Playstation için çıkmış, ardından da VR Missions adıyla bir genişleme
    paketi yayınlanmıştı. Oyunun üreticisi Konami ile yüksek potansiyelleri
    iyi değerlendiren Microsoft uzun bir çalışmanın ardından oyunun PC
    sürümünü sonunda yayınladılar. İyi yapmışlar ve başarışlı da olmuşlar
    açıkçası, neden mi?

    Herşeyden önce şöyle bir geriye dönüp bakacak
    olursanız önce bir konsol (genel anlamda kullandım) oyununu PC"ye
    aktarılması pek başarılı olamıyor bence. Gerek oynanabilirlik, gerekse
    konunun akışı PC oyuncularına oldukça yabancı geliyor. Ancak, eğer bir
    oyunu birçok platfom için aynı anda geliştiriyorsanız durum daha farklı
    oluyor ve tüm platformlara yönelik özellikleri ve gereksinimleri içinde
    barındırıyor. Yazının başında da belirttiğim gibi Metal Gear Solid temel
    olarak bir PSX oyunu (veya serisi), fakat oyunun geneline baktığımızda
    PC oyunlarını aratmayacak bir konuya ve grafiklere sahip.

    Oyunu
    ilk kurduğum ve kısa bir bakış yaptığımda (demosunu oynadıysanız da bu
    izlenimi edinebilirsiniz) hayal kırıklığı gibi gelmişti. Genelde alışık
    ve meraklısı olduğum oyun türü action olduğu halde, Metal Gear Solid"i
    de bir action oyunu olmasına karşın yadırgamıştım. Sanırım bunun nedeni
    de bu tür oyunlarda (PC) alıştığımız standart kontrollerin biraz farklı
    oluşu (PSX gibiler) ve konu akışı idi. Bu tip detayları yazının başında
    vermemek gerek ama, oyunu alır almaz yadırgayacağınız bu farklılıkla
    oyuna ön yargılı yaklaşmamanızı sağlamak istiyorum.

    Neyse,
    oyunumuz son PSX sürümlerini, yani kendisi ve VR Missions"ı bir arada 2
    CD üzerinde sunuyor. VR Missions, anladığım kadarıyla Virtual Reality
    Missions anlamına geliyor ve sanal bir ortam görüntüsü içinde eğitim
    görevlerini içeriyor. İkinci CD"den oynadığınız bu bölümlerde 300 civarı
    irili ufaklı eğitim görevi var. Oyun sırasında kullanma şansını
    bulacağınız tüm silahları burada silahları deneyebiliyor, zamana karşı
    yarışabiliyor ve özellikle "sneak" adını verdiğimiz sessizce ve
    farkedilmeden ilerleme tekniklerinizi geliştirebiliyorsunuz. Zaten
    oyunun temeli de "sneak" üzerine kurulu. Oyunu kurduktan sonra ilk iş
    olarak normal görevlere başlayın. Ardından hemen "pratik eksikliği"ni
    farkedeceksiniziniz. Bu sıkıntıyı hissedince, görevi bırakın ve VR
    Missions kısmına gidip biraz pratik yapın. Bu eğitimin yararını
    gerçekten göreceksiniz.

    Eğitimimizi
    aldık, artık oyuna hazırız. Oyunun konusu ise bildiğimiz türden:


    Alaska"da
    bulunan bir nükleer silah imha fabrikası FOXHOUND adlı karşı terörizm
    üzerine uzmanlaşmış özel birimin eski elemanları tarafından ele
    geçirilmiş durumda. Artık terörist olarak nitelendirilen bu grup dünya
    hükümetlerinden 24 saat içinde gerçekleştirilmesini istedikleri büyük
    taleplerde bulunmakta, aksi halde dünyayı yoketmeye başlayacaklar.
    FOXHOUND"un eski bir elemanı olan "Solid Snake", yani biz, devreye
    burada giriyoruz. Görevimiz Alaska"daki üsse sızmak, teröristleri
    etkisiz hale getirmek ve nükleer füzenin fırlatılmasını engellemek. İşin
    içine girince yeterli ve tüm bilgilerin Snake"e verilmediğini ve bu
    üssün çok gizli bir silah projesinin geliştirilmesi için kullanıldığını
    öğreniyoruz. Oyunun "Metal Gear" adı da buradan geliyor: Nükleer
    başlık/roket/bomba fırlatabilen dev bir tank/robot. Kurtarmanız gereken
    rehineleri de işin içine katarsak konu dallanıp budaklanıyor.

    Solid
    Snake "Escape from L.A." serisi filmlerde "Kurt Russel"ın canlandırdığı
    "snake" tiplemesini biraz andırıyor, yani inanılmaz "cool" bir asker.
    Zaten göreve de apar topar çağırılmış gibi. Nitekim daha gelir gelmez
    koluna bir iğne yapıvermişler...

    Oyunda biri temel toplam 2 görüş
    şekli (veya açısı) var. Sürekli olarak kullanacağınız üçüncü şahıs gözü
    ve sık sık ihtiyaç duyacağınız FPS tipi görünüm (Quake, Half-Life vb.
    gibi). Ancak FPS görüşünde ayaktayken sağa sola dönmek, sürünürken de
    ileri, gerii sağ ve sol hareketten başka birşey yapamıyorsunuz malesef.
    Bu arada bir de not: Japonya"da piyasada olan PSX sürümünde oyunun
    tamamını FPS modunda oynanabiliyormuş. Neyse, oyunumuz Japonca PSX
    sürümü olmadığından üçüncü şahıs gözünden oynamaya devam edeceğiz. Araya
    bir not: oyunu bir GamePad veya bir joystick olmadan klavyeyle oynamaya
    çalışmak biraz zor gelebilir.

    Görüş açısından başladık, aynı
    konularda devam edelim. Oyunda ayarlayabildiğiniz bir kamera açısı yok.
    Adamımızı sürekli olarak yukarıdan görüyoruz. Kontroller ile
    yapabildiğimiz hareketler de oldukça sınırlı. Hangi yön tuşuna basarsak
    adamımız o yönde ilerliyor. PC"cilere biraz ters bir kontrol türü, ancak
    VR Missions ile pratik yaptıktan sonra alışılabilir diyebilirim.
    Adamımızın tırmanabileceği (örneğin bir kamyon"un arkası) bir yere
    geldiğimizde otomatik olarak tırmanıyor, normal bir merdivende ise
    birşey yapmanıza gerek olmadan hareket edebiliyorsunuz. Dik merdivenlere
    ise "action" tuşuna bastığınızda otomatik olarak çıkıyor ve yeni bölüm
    yükleniveriyor. Yürüme veya koşma modu diye birşey yok. Ya sürekli
    koşuyor ya da sürünerek ilerliyorsunuz. Kamera açıları ise gerçekten
    güzel ve filmlerde göreceğiniz türden anlar yaratıyor. Örneğin bir
    devriye geçerken duvara dayanırsanız, kamera saklandığınız sizi ve
    nöbetçiyi (veya koridoru, alanı) aynı karede gösterecek şekilde otomatik
    olarak ayarlanıyor.


    Konunun akışı ise, belli bölümlerde
    oyunu devamını etkileyecek kararlar vermeniz gereken durumlar hariç,
    lineer ilerliyor. Örneğin, bir kapıyı açabilmek için elinizde bir kart
    olması gereken durumlarda önce bu kartı elde edebileceğiniz işleri
    yapmak zorundasınız. O sırada ilerleyebileceğiniz tek yol da sonunda bu
    karta ulaşacak şekilde düzenlenmiş. Kartı aldıktan sonra ise yine aynı
    şekilde amacınıza giden sadece bir tek yol var.

    Oyunun aksiyon
    seviyesini azaltan bir nokta çok vazla konuşma olması. Konuşmaları
    dinlemezseniz de bu sefer ne yapmanız gerektiğini anlayamıyorsunuz. Bazı
    konuşmaların uzun oluşu zaman zaman insanı sıkıyor fakat dinlemeden de
    olmuyor. Bu diyaloglar iki şekilde gerçekleşiyor. Birincisi istediğiniz
    zaman kullanabilceğiniz telsiziniz. Telsizinizle FOXHOUND
    merkezindekilerle iletişime geçip tavsiye alabiliyor, geyik yapıyor
    (cidden) veya oyunu save edebiliyorsunuz. Sanırım bu şekilde yapılan
    save seçeneği oyun PSX sürümünden gelmiş, yoksa oyunu [ESC] tuşuna
    basınca çıkan menüden de save edebiliyorsunuz. Neyse, oyunda
    karşılaşacağınız bir yeni bayan karakter daha var: Meryl. Sanırım
    üssünüzden size destek veren albay"ın yeğeni. Üste çalıştığı için bazı
    konularda size yardımcı olacak, ancak Meryl telsiz frekansını bilmeniz
    gerek ve bu da oyunun CD kutusunun arka kapağındaki resimde yazılı.

    Kısaca,
    konuşmalar biraz oyunun temposunu düşürücü bir etkiye sahip. Ancak
    gerektiğinde verilen pratik bilgiler ve ipuçları için mutlaka takip
    edilmesi gereken şeyler. Konudan ve oyundan kopmamanız için önemli. Tabi
    İngilizce"niz yoksa daha işin başında oyundan koptunuz demektir, o
    ayrı.

    Oyunda oldukça çeşitli silahlar kullanıyorsunuz. Her
    silahın farklı kullanımı var. Silah çeşitlerinin tümünü burada yazmaya
    gerek yok, fakat herbirini VR Missions"da kullanma ve test etme şansını
    bulacaksınız (silahlar arasında oldukça eğlenceli bulacağınız Nikita
    adlı bir füze var; fırlattıktan sonra havada gittiği yönü kontrol
    edebiliyorsunuz).

    Benzer şekilde elinizin altında birçok da eşya
    bulunuyor. Eşya ve silahların kullanımı benzer gözükse de biraz farklı.
    Silahları kullanmak için önce "Weapon Select" tuşuyla seçiyor sonra
    "Action" tuşuyla kullanıyorsunuz. Eğer seçtiğiniz silah bir "stinger"
    veya sniper ise karşınıza nişan alma görüntüsü çıkıyor. Eşyalarda durum
    biraz daha farklı şekilde gerçekleşiyor: Bazı eşyaları, örneğin sağlığı
    arttıran RATIONS"u, kullanmak için seçim ekranında "action" tuşuna
    basmanız gerekiyor. Kapıları açmanıza yarayan elektronik kartları ise
    sadece seçmiş olmanız gerekiyor. Kart seçiliyken kartın seviyesinin izin
    verdiği kapılar önüne geldiğinizde otomatik olarak açılıyor.
    Kameralardan kurtulmanıza yarayan (hareketsizseniz) karton kutu da baya
    ilginç bişi (altına saklanıyorsunuz), ama nöbetçiler altına bakabilir,
    bu yüzden sadece kameralara yakalanmamak için kullanın (ayrıca üzerinde
    yazılı yer dışında ilgisiz yerlerde kullanmayın). Eşyalarınız arasında
    bir de dürbün var ki bunu sık sık kullanmanız ve stratejinizi
    belirlemeniz yararlı olacaktır. Hem eşya, hem de silahları seçerken
    tuşları basılı tuttarsanız o eşya veya silahın nasıl kullanılacağı
    ekranda beliriyor. Çok değişik kullanımları olan eşya ve silahlar için
    bu yardım gerçekten oldukça yararlı. Not: Bu arada, eşyalarınız
    arasındaki sigara"yı kullanmayın, sağlığınıza oldukça zararlı! (Snake"in
    de)...