Facebook’ta Paylaş
Paylaş







Kaydol Kazan
Sayfa Gösterimi
Free Counter


The Lord of the Rings: The Battle for Middle Earth 2 (DVD) [Torrent]

Önceki başlık Sonraki başlık Aşağa gitmek

default The Lord of the Rings: The Battle for Middle Earth 2 (DVD) [Torrent]

Mesaj tarafından Karaşimşek Bir Ptsi Mayıs 24, 2010 5:30 pm







BOYUT: 5.44 GB in 61 files

SİSTEM GEREKSİNİMLERİ:

İşletim Sistemleri: Microsoft Windows 2000, Microsoft Windows 2000
Professional, Microsoft Windows XP, Microsoft Windows XP Professional
İşlemci Hızı: 1.3 GHz
RAM: 256 MB (512 MB tavsiye edilen)
Boş Alan: 5 GB
Ekran Kartı Hafızası: 32 MB


Battle For Middle Earth. Bu adı duyunca ne hissediyorsunuz? Ben duyunca
çok heyecanlanıyorum. Ellerim titriyor. Çünkü ben tam bir LOTR
hastasıyım ve Battle For Middle Earth delisiyim. 1. oyunu aldıktan çok
kısa bir süre sonra bitirdim ve 1 yıl boyunca skirmish modunda idare
ettim. Şimdi ise bu oyunun 2.sini elimde tutuyorum. Ama incelemeye
başlamadan önce, bu oyunun en başına yani çıktığı yere bir bakalım. Bir
hatırlayalım.(J.R.R Tolkien'i saygıyla anıyoruz.)

John Ronald Reuel Tolkien: John Ronald Reuel Tolkien,1892'de Güney
Afrika'da doğdu. Dilbilim ve Eski İngilizce konularında uzmanlaştı ve
1945'te Oxford Üniversitesi'nde İngilizce Profesörü oldu. 1959'a kadar
bu görevde kaldı. Oxford’da 2.Dünya Savaşı'ndan önceki yılarda Owen
Barfield, C.S. Lewis ve Charles Williams gibi yazarlarla edebi bir
çevre oluşturdu. Yüzüklerin Efendisi'nin temeli bu çevrede atılmıştır.
Yüzüklerin Efendisi'nin 1954 ve 1955 yıllarında 3 cilt halinde
yayınlanması, özellikle "saygıdeğer" bir İngiliz Dili ve Edebiyat
Profesörünün "fantezi" gibi bir türde eser vermesi, edebiyat
eleştirmeni çevrelerinde küçük çaplı bir skandala yol açtı. Tolkien'in
1937'de yayınlamış olduğu Hobbit daha ziyade masal türüne ait çalışma
olarak kabul edildiği için üzerinde pek durulmamıştı. Oysa Tolkien
Yüzüklerin Efendisi ile birlikte, Hobbit'le başladığı Dünya yaratma
projesinde ısrarlı olduğunu gösterdi.

Yüzüklerin Efendisin yarattığı dalgalanma, fantezi türünü, tıpkı o
yıllarda bilimkurgu içinde
olduğu gibi "saygın" edebiyat türleri arasına kabul edilmesinde önemli
rol oynadı; Tolkien'i izleyen fantezi yazarları onu ve onun yarattığı
Orta Dünya'yı büyük ölçüde taklit etmekten vazgeçemediler.
Tolkien'in 1973'teki ölümünden sonra 'Orta Dünya'nın 1. çağını ele alan
Silmarillion 1977 oğlu Christopher Tolkien tarafından yayına
hazırlandı. Christopher Tolkien 1980'li ve 90'lı yıllar boyunca
babasının yarım kalmış elyazmalarını yayınlayarak eksiksiz bir Orta
Dünya tarihi hazırlamaya gayret etti.
İşte kısaca J.R.R Tolkien ve LOTR tarihi. Şimdi de LOTR'un önceden
çıkmış oyunlarına bir göz atalım.

The Lord Of the Rings: Fellowship Of the Ring:
Bu oyun 2001 yılında piyasaya çıkmış ve vasatı aşamamıştı. Çok az
oynama imkânı buldum. Keşke bulmasaydım. Karakterler elişi kağıdıyla
yapıştırılmış gibiydi ve daha çok çocuk oyunu gibiydi. Bu vasat oyun
zaten fazla tutmadı.

The Lord Of the Rings: Two Towers:
Bu oyun PS 2 için çıkmıştı. Ben için oynama imkanı bulamadım. Ama
oynayan arkadaşlarım alelade bir aksiyon oyunu diyor bu oyun için...

The Lord Of the Rings: Return Of the Ring:
İşte bu oyun. Orijinalini aldığımda ayaklarımı yerden kesen 89 kere
bitirdiğim yegane oyun. Bir aralar en çok sevdiğim oyun sıralamasında
birinciliği kimseye bırakmadı. Grafikler, sesler, müzikler, co-op olayı
her şey çok iyi oturtulmuştu. Bir tek eksik kamera açılarıydı. Benim
gönlümde notu hep 5.

The Lord Of the Rings: Third Age
Bu yapım PS 2 için çıkmıştı. Hiç oynamadığım için pek bir fikrim yok.

Battle For Middle Earth: Bence dünyadaki en kaliteli strateji oyunu.
Sesler, grafikler, eğlence. Bir rüya gibi. Filme paralellik, o efsane
bölümler, her şeyiyle harika bir oyundu.



Menüsü için bile alınabilir

Battle For Middle Earth 2'nin (bundan sonra BFME 2 diye bahsedeceğim)
menüsünden başlayalım. Çok sakinleştirici bir müzikle karşılıyor oyun
bizi. Oyunun başında menüden epeyce etkileniyor insan. Hele birde LOTR
ve BFME hastasıysanız. Rohan'ın girişindeki o meşhur heykeller ve suda
geçen birkaç tane kayık. Bir de kuşların cıvıltısı. Rahatsız edici bir
rahatlama var nedense. Menüde seçebileceğimiz 5 tane seçenek var. Bunlar
Tutorials, Solo Play, Multiplayer, Options ve My Heroes. Tutorials'da 3
seçenek var. Bunlardan birisi Basic tutorial. Burada oyunu en
basitinden öğrenmeye başlıyoruz. Askerleri seç, şuraya yolla, şunu yap,
bunu yapma gibi. Advanced Tutorials ise oyunu biraz daha profesyonel
şekilde öğretiyor. Kaleyi kullanmak savunma yapmak gibi. War of the
Ring tutorial ise daha sonra bahsedeceğim War Of The Ring modunu
öğrenmemiz için koyulmuş bir seçenek. Tutorials kısmından sonra gelen
Solo Play’de ise klasik BFME seçenekleri mevcut. Baştaki skirmish biraz
oynamayı geliştirmek, birazda eğlenmek amacıyla seçebileceğimiz bir
seçenek. Campaignleri bitirdikten sonra, oyuna oradan devam etmenizi
öneririm. Ayrıca (yine daha sonra bahsedeceğim) kendi kahramanlarımızla
oynayabildiğimiz tek mekan. Skirmish'te de birçok yenilik var. Eski
oyunda ırklar Isengard, Mordor, Rohan ve Gondor olarak ayrılıyordu. Bu
oyunda ise Human; Elf, Dwarfs, Goblins, Isengard ve Mordor. Bunların
hepsini özellikleri farklı. Mesela Dwarflar mimaride ve birebir savaşta
gelişmişken Efler ok kullanmada çok iyiler. Ayrıca skirmish modunda
seçtiğimiz ırkın herhangi bir generalini de seçebiliyoruz. Ve burada
kendi yaptığımız Hero'lar devreye giriyor. Mesela Hurşit diye Human kral
yarattınız. Skirmish modunda Army'i goodlardan biri seçip Hero'muzu
Hurşit'e getirince oyunda fortresstan Hurşit adlı Hero'muzu
çıkarabiliyoruz. Ayrıca oyuna yeni bir seçenek daha eklenmiş: War of
the Ring. Bu seçenek sayesinde BFME 2'yi Medieval tarzında
oynayabiliyoruz. Yani harita üzerinde ordularımızı ve komutanlarımızı
komuta edebiliyoruz. Aslında bu seçenek oldukça orijinal bir fikir.
Yani BFME 2'yi harita üzerinde oynamak kulağa çok hoş geliyor. Fakat
üzerinde biraz daha çalışılabilirdi. Yani oyunun üstünde bir emanet gibi
duruyor. Belki de oyunun içinde çeşitliliği arttırmak için koyulmuş
bir seçenektir, ama oyunu bitirdikten sonra LOTR hastaları için oyunun
ömrünü bir nebze olsun uzatabilir.


Bu bir uçak, Hayır bu bir füze, Hayır bu
Sauron...


Gelelim campaignlere. Campaignler bana göre 1. oyunun yanında sönük
kalsa da başarılılar. Good campaignde genelde Dwarflar ve Elflerle
oynuyoruz. Good campaign zaten çok kısa. Ben yaklaşık 1 günde ortalama
bir oynanışla bitirdim. Oyunda Cücelerin kalesini korumak ve Elflerin
şehirlerini korumak (Grey Heavens ve Eye of Erebor çok zevkli) gibi çok
zevkli görevler var. Klasik BFME ve LOTR görevi. Kale savunmak. Ama
yine de gayet başarılılar. Keşke insanlara da yer verilseydi. Ben
hiçbir zaman Dwarf yada Elf olmadığım için kapımda 50000 tane orc
olduğu zaman ne hissedeceğimi bilemem. Onun için bir orctan daha zayıf
ama daha hırslı ve onurlu bir Human ırkı koyabilirlerdi. Ayrıca Good
campaign'deki Hero'larda başarılı. Mesela Dwarflardaki King Dain ve Elf
Glorfindel (Keşke daha dayanıklı olsaydı) çok fazla işinize yarayacak.
Ve İşte Evil Campaign: son bölüme kadar aciz goblinler ve az ömürlü
herolar çok zorlanmanıza neden olacak. Hele bir Goblin Kralı var ki
aşırı yeteneksiz. Fakat son bölümdeki sürpriz hepinizin ayaklarını
yerden kesecek türden. Oyunun sonunda Sauron geliyor. Evet yanlış
okumadınız. Sonunda bir LOTR oyununda Sauron'u görmek nasip oldu. Özel
hareketleriyle ve karizmasıyla kanınızı donduracak. En iyisi fazla
bahset miyim de heyecanı gitmesin.



Yüzük Atmak?!?!

Solo play'den sonraki seçenek ise multiplayer. Multiplayer başka
yerlerde nasıl bilmiyorum ama yaşadığım Trabzon'da aşırı tercih edilen
bir seçenek. Hatta bazı Trabzon'lu gençler BFME multiplayer oynamaya
'YÜZÜK ATMAK' gibi ilginç bir deyimle tanımlıyorlar. Eğer yolunuz bir
gün Trabzon'a düşerse ve 15 yaşında bir gençten 'Hadi yüzük atalım'
lafını duyarsanız şaşırmayın. Multiplayer en fazla 8 kişilik oyuncuyu
destekliyor. Tabi bunun için çok iyi bir bilgisayara ihtiyaç var. Çünkü
çok oyunculu ekranda yavaşlama oluyor. Görüldüğü gibi multiplayer
seçeneği gerektiği kadar başarılı. Bunun yanında yaptığımız Hero'ları
multiplayer modunda kullanabilmek gerçekten iyi düşünülmüş. Mesela ben
Mert isimli Heromla nice arkadaşımı mağlup ettim. Bence siz de deneyin.
Oyunun seçenekler menüsü de gayet detaylı. Kontroller, müzikler ve
grafik ayarlarının tümüne yer verilmiş. Benim sistemim Ge-force FX
5700, 1024 RAM ve Pentium 4 işlemciden oluşuyordu. Oyunu 1024x768
çözünürlükte medium'da açtım ve çok karakterli ekranda hissedilir bir
yavaşlama oldu. Böyle bir sisteme sahip olanlar için 800x600 medium
ideal. Ancak makineleri bir servet değerinde olanlar için detaylar
ultra high’a kadar yükseltilebiliyor. Bu konuda 6 seçenek sunulmuş.
Options bölümünden de böylece bahsettikten sonra gelelim My Heroes
bölümüne. Bu bölümde bizi oyunun kendi Hero'ları karşılıyor. Kendi
Heromuzu yaratmak için New Hero seçeneğine giriyoruz. İlk önce
Hero'muzun sınıfını ve tipini seçeğimiz ekrana geliyoruz. Buradaki
Hero'lar;
Hero Of The West: Batının kahramanı, yani insan savaşçı(Aragorn, Eomer,
Boromir, Faramir gibi...) Hero of The West 2'ye ayrılıyor. Captain of
Gondor ve Shield Maiden. Aslında uzatmaya gerek yok. Captain of the
Gondor erkek, Shield Maiden ise kadın.


Elf: Adı üstünde, buradan yetenekli
bir okçu yaratabiliriz. Efler de Male Elven Archer ve Female Elven
Archer olarak 2'ye ayrılıyor.

Wizard: Büyücüler. Bunlar
her ırka dahil olabilir. Yani kötülerde de iyilerde de
kullanabilirsiniz. Bunlarda Wanderer, Avatar ve Hermit diye 3'e
ayrılıyor fakat tek farkları tipleri.

Dwarf: Cüce bir
Hero. Yüzyüze çarpışmada çok etkili fakat çok yavaşlar. Taskmaster ve
Sage olmak üzere 2'ye ayrılıyorlar. Bunlardan biri balta atıyor, diğeri
ise saplıyor.

Servant of Sauron: Sauron'un hizmetkarı.
Bunlar Trol, Orc Raider ve Uruk diye 3'e ayrılıyor. Eğer sevmediğimiz
ve şişman bir arkadaşınız varsa ismini koyup O'nu bir Troll
yapabilirsiniz. Çok yavaş ama çok güçlüler. Uruk ise alelade bir Orc
savaşçısı. Orc Raider ise adından belli olacağı gibi süvari.

Corrupted
Men:
Saruman'ın kandırdığı köylülerden oluşan(kandırma değil de
gaza getirmek) ordunun komutanları. Easterling ve Haradrim olarak 2'ye
ayrılıyor. Sadece tipler farklı.

Bu seçenekten sonra Customize, Apperarance(yani görünüşü oluştur,
değiştir) seçeneği çıkıyor. Burada Hero'muzun adını, giysisini,
silahını, saç rengini, zırh rengini ve kalkanını ayarlayabiliyoruz.
Yani burası sadece hava Buradan sonra Attributes
seçeneği geliyor. Buradan Hero'muzun gücünü ayarlayabiyoruz.(Armor,
Power gibi...)


Sihirli Kahramanım

Burada Hero'larımızın özel yeteneklerini ayarlıyoruz.

Human-Captain Of Gondor ve Shield Maiden Büyüleri;
Call Reinforcements: Dost birlik çağırır.
Train Allies: Orduları gaza getirir.
Spear Throw: Mızrak fırlatır.
Shield Crush: Atı olan Hero’ları hızlandırır.
Horseman: Hero’nun ata binmesini sağlar.
Elendil: Hero’nun Power’ını artırır ve yanındaki düşmanları dağıtır.
Blade Master: Hero’nuzu bir kılıç ustasına çevirir.
Athelas: Yanınızdaki dost ve sizin Hero’larınıza enerji verir.
Leadership: Liderlik özelliği.
Invulnerability: Görünmezlik.

Elven Archer Büyüleri;
Archer Specialization: Özel ok atışı.
Sumon Familiar: Başınıza bir grup karga toplar.
Self Heal: Sadece kendi enerjinizi çoğaltır.
Toggle Weapon: Alternatif silah.
Whilrl Wind: Savaş alanına bir kasırga gelir.
Rain Of Arrows: Bunu yaparak yaklaşık 4-5 tabur Orc’u
öldürebilirsiniz.Seri ok atımı.
Wizard’lar;
Fireball: Ateşten bir top atar.
Ball lighting: Elektrik atar.
Wizard Blast: Bir asa darbesiyle birçok düşmanı öldürür.
Teleport: Işınlanma.
Curse Enemy: Düşmanı lanetleme.
Improved Call Of Hend: Düşmanı hayvana çevirme.
World Of Power: Bunda Hero’nuzun yanındaki tüm düşmanlar ölür. Fakat
rank 10 istiyor.

Dwarflar;
Battle Rage: Kuvvetli balta.
Sapper: Yere vurup düşman öldürme.
Charge: Sinirli ve hızlı bir şekilde düşman öldürme.
Axe Throw: Balta atma.
Earthshaker: Deprem yapma.
Bombard: Kaya fırlatma.
Leap: Düşman üstüne bir Battal Gazi edasıyla zıplama.(İnanın çok işe
yarıyor)

Servant Of Sauron;
Trolls, Orcs, Raiders and Uruks;
Poison attack: Zehirli kılıç.
Firebomb: Molotov atmak.
Oil Spill: Kaynayan yağ varili atmak.
Inspire Fear: Rakibi korkutmak.
Corrupted Men;
Eaterlings ve Haradrims;
Assasin: Katillik.
Coerce: Ajanlık, yani sinsilik ve gizlilik.
Clim Walls: Duvarlardan atlayabilme.
Steal Resources: Para Çalma.
İşte tüm menüyü kısa bir şekilde anlattık. Şimdi oyunla ilgili
detaylara geçelim.



7–8 Savaş ayarladım gelir misin?

BFME çok kaliteli bir strateji oyunu fakat yapımcılar oyunu savaş
ağırlıklı değil de ekonomi ağırlıklı yapmışlar. Ben bugüne kadar bir
LOTR strateji oyunu beklerdim. BFME çıktığı zaman oyuna deli gibi
saldırdım. Oyun benim için bir rüya gibiydi ama ilk düşündüğüm keşke
çok daha kalabalık ordular olsaydı ve ülke yaratmak, ekonomiyi
ayarlamak gibi işler ikinci planda kalsaydı. İlk oyunda bu iş bir nebze
olsun azdı. Fakat 2. oyun tamamen ülke kurmaya dayalı. Birinci oyundaki
şikayetlerden biri binaların özgürce, istenilen yere değil de belirli
yerlere konulmasıydı. İkinci oyunda bunu düzeltmeye çalışmışlar fakat
bu sefer kaleler yok edilmiş. Oyuna başladığımızda bir AOE havası
geliyor. Benim fikrim daha geniş topraklar üstüne kurulmuş bir kale
içinde istediğimiz yere bina yapabilmekti. Böyle eminim daha iyi
olurdu. BFME 2'ye işçide eklenmiş. Bu işçiler sadece bina yapmaya
yarıyor. Eski oyundaki binalar tamamen korunmuş.
Elfler, Dwarflar ve Goblinler yeni konulduğu için onlara özgü yeni
binalarda konulmuş. Şimdi de Elflerin binalarına kısa bir göz atalım.


ELFLER

MALLORN TREE: Humanlar’daki farm olayı. Yani para kazandırır.
ELVEN BARRACKS: Adından belli olacağı gibi piyade çıkartıyor. Oklu ve
kılıçlı.
GREEN PASTURE: Süvari yapma binası.
ENT MOOT: Ent çıkarma binası
HEROIC STATUE: Askerlerini gaza getirir.
BATTLE TOWER: Guard Tower. Yani otomatik olarak ok atar.
MIRROR OF GALADRIEL: Dostlara ve kendine enerji sağlar.
EREGION FORGE: Armor binası. Armor, Power ve Rank sağlıyor.
WALL HUB: Sur.
FORTRESS: Kale

DWARFLAR

MINE SHAFT: Para kazandırır.
HALL OF WARRIORS: Piyade çıkartır.
ARCHERY RANGE: Okçu çıkartır.
FORGE WORKS: Blacksmith. Armor, rank ve power yükseltir.
HEARTH: Enerji verir.
HEROIC STATUE: Askerlerin moralini yükseltir.
WALL HUB: Sur

GOBLINLER

TUNNEL: Para kazandırır. Ayrıca yakınlarda bir yerde tünel kazarak
asker nakliyatı yapmayı sağlar.
LUMBER MILL: Ağaçlı bir yere kurulduğunda işçi Goblin’ler ağaç keserek
para kazandırır.
GOBLIN CAVE: Oklu veya mızraklı Goblin çıkartır.
SPIDER PIT: Savaşçı örümcek çıkartır.
FISSURE: Trol çıkartır(Ayrıca 2. oyuna yeni eklenmiş olan silahlı ve
zırhlı yarı trollerde buradan çıkar)
TREASURE TROVE: Savaşçıların armor, power ve ranklarını yükseltir.
SENTRY TOWER: Savunma sağlayan ok binası.

Tüm ırkların binalarının işlevleri neredeyse aynı. Sadece isim ve
görünüş farklı. Unutmadan bina upgrade’leri çok iyi yapılmış. İlk
oyunda asker çıkarttıkça derece (rank) atlayan binalarımız, artık
parayla atlıyor. Yani tecrübe değil de para konuşacak. Parayı basan
üstün seviyeyi alacak. Bunun yanında strateji oyunlarındaki en önemli
özelliklerden biri olan ırklar arası denge bu oyunda pekiyi olmamış.
Bir Human Hero’su 1000 Goblin’e (abarttım galiba eşdeğer. Bu hero olayı
daha çok insafa getirilmişse de çok iyi olmamış. Aragorn’da
korkabilmeli değil mi? Değineceğim başka bir konu ise karakter
animasyonları. Birinci oyundan beri çok hassas ve yani vesini
bulamıyorum. Atların hareketleri, o dönüşleri o kadar hassas ki; seyri
epey zevk veriyor. Troller’in tek kaldıklarında, yumrukla şavaşmaları,
kılıçlarını sallamaları çok iyi olmuş, oyuna cidden bir hava katıyor.



Genel Bakış

Oyunda hata yok mu? Var tabii ki. Senaryolar pek başarılı olmamış. LOTR
havası pek vermiyor. Yine en zevkli bölüm, cücelerin şehrini
koruduğumuz son bölüm Eye of Erebor. Orclar sürekli saldırıyor ve biz
yetersiz orduyla savunma yapıyoruz. Onun dışında Orclarda Eye of Erebor
ve Sauron'lu bölüm göze batıyor. Onun dışında senaryodan pek haz
alamadım. Belki başka bir oyun olarak başka bir isimle çıksaydı daha
başarılı olacaktı. Çünkü LOTR havasından uzak bir oyun. Gerek Herolar
gerek senaryo bakımından. Başka bir özellikse grafikler birinci oyundan
daha fazla bir şey sunmuyor bize. Ama buna rağmen sistemi kasıyor.
Birinci oyun daha az sistemde aynı şeyi verebiliyordu. Fakat su
grafikleri mükemmel. Belki de deniz savaşları olduğundandır. Ha
unutmadan oyunda deniz savaşları da var. Çok fazla üstüne eğililmemiş
ancak yine de ek özellik olarak artı hanesine yazabiliriz. Oyuna ait
önemli bir cümle "upgrade siz gemi gemi değildir." Bir de ikinci
oyundaki Herolar daha tanınır olmuş. Yani mousenin orta tuşunu
çevirdikçe Heroların yüzleri tanınıp seçilebiliyor.

Grafikleri özetlersek Birinci oyundan fazla bir şey sunmuyor ve daha
fazla sistemi zorluyor. Gelelim seslere. Strateji oyunlarındaki en iyi
seslere sahip oyun bence BFME serisi. Gerek oyun içi müzikler, gerek
karakter sesleri, gerekse bölümlere özgü sesler… hepsi birer şaheser
olmuş. Goodlarla oynadığımızda çaresizlik, korku ve stresli sesli
savaşçılar; hırslı, güçlü ve ölümcül herolar. Orclar da ise ukalaca
sözler ve küçümsemeli bir ses tonuyla etrafa yayılan vahşice sesler.
Gerçekten seslendirmeler harika. Birinci oyunda da tadından yenmiyordu.
Bence oyunun en başarılı yönü bu. Oyundaki yapay zekâ insanı
şaşırtıyor. Çünkü Gondor veya Rohan olunca aptal orclar mancınık
çıkartana kadar kapımıza dayanıyordu. Yani birçok mızraklı kapıya
geliyordu ve okçularımıza av olup rank atlatıyordu. Ama daha sonra
orcların mancınıkları insanı bunaltıyordu. Gandalf veya Legolas'la bir
mancınık yıkıyoruz ve arkadan beş tane geliyordu. İkinci oyunda bu yok.
Çünkü kale yok. O yüzden direk saldırıyorlar. Fortress olayına
gelirsek; 2. oyunda fortress daha fazla geliştirilmiş. Hatta
fortressınız topraklarınız içinde bambaşka bir şehir gibi. Mesela
fortressların savunma amaçlı ent, kule, atlar(bunlar geçtikleri yerleri
yıkan cinsten) ve normal sur çıkarabiliyoruz. Bunlar iyilere ait.
Troll, örümcek, kızgın yağ, ok kulesi ve surlar ise orclara ait.
Fortress'a ait birçok özellik daha var. Mesela istenilen yere kocaman
bir meteor atmak gibi. Çok büyük yanan bir taş belirlenen yere atılıp
orası yerle bir edilebiliyor. Ayrıca ırklara ait özel Herolar(Dragon
gibi) ve normal bütün Herolar buradan çıkıyor. Revive seçeneği de
burada mevcut.

İlahi Güçler

2. oyundaki yeniliklerden biride special powers. Yani savaşta
experience kazandıkça artan special powers gücünüz. İlk BFME'de bu
experience 1'den başlıyordu ve special powerların puanları daha azdı.
Şimdi 5'ten başlıyor ve puanlar daha fazla. Bunlara bakarsak ilk
oyundaki heal, Elf forest, Isildur, Bulrog'u çağırmak gibi birçok büyü
muhafaza edilmiş. Yeni olarak Shire'lı köylüleri çağırmak, Tom
Bombadil(Büyük bir Hobbit olan Tom şarkı söyleyip, yumruk atıp ve
bağırıp adam öldürüyor) çağırmak, Gondor'lu okçu çağırmak, yerden ok
kulesi çıkarmak gibi bir sürü büyü iyilere eklenmiş. Yerden büyük bir
ahtapot çıkarmak, yerin altından giden devasa büyüklükte bir solucan
çıkarmak, kandırılmış vahşi köylüleri çağırmak gibi büyülerde kötülere
eklenmiş.






______________________________________________________________________________________________










avatar
Karaşimşek
Admin
Admin

Mesaj Sayısı : 274
Rep Gücü : 820
Başarı : 1
Kayıt tarihi : 20/05/10
Yaş : 26
Cinsiyet : Erkek
Tarayıcı : Firefox

Kullanıcı profilini gör http://fulloyunindir.forum.st

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Önceki başlık Sonraki başlık Sayfa başına dön


 
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz